Alkeisryhmät

Alkeisryhmien tavoitteet


Harjoitteleminen:

  • Oppia kuuntelemaan valmentajan ohjeet ja toteuttamaan niitä sekä kuuntelemaan palautetta
  • Oppia toimimaan ryhmässä uimahallin ja ryhmän sääntöjen mukaan
  • Kokeilla rohkeasti erilaisia hyppyjä reunalta veteen
  • Tutustua lajin harjoitteluun

Kuivalla:

  • Harjoitella asentoja: suora (A), kerä (C), haarataitto (H) ja taitto (B), lähtöasento ja veteenmenoasento
  • Harjoitella ponnistustekniikka eteenpäin ja taaksepäin
  • Harjoitella eteenpäin kuperkeikka
  • Harjoitella taaksepäin kuperkeikan oikea tekniikka (voi olla avustuksella)
  • Harjoitella tasapaino pääseisonnan lähtöasennossa (pään ja käsien kolmio + jalat irti maasta keräasentoon)
  • Harjoitella silta-asento, asennon kokeileminen ja venyttelyt
  • Harjoitella kärrynpyörän oikea rytmi (käsi-käsi-jalka-jalka) molempiin suuntiin, kädet suorina

Vedessä:

  • Harjoitella eteenpäin jalat edellä suorana ja kerien 1m:stä (100A, 100C)
  • Harjoitella pompuista eteenpäin jalatedellä suorana 1m:stä (100A)
  • Harjoitella taittokaato 1m:stä (1k1B)
  • Harjoitella eteenpäinhyppy pääedellä suorana reunalta (101A)
  • Harjoitella eteenpäin linkkari reunalta
  • Harjoitella taaksepäin jalatedellä suorana ja kerien 1m:stä (200A, 200C)
  • Harjoitella delfiini vedessä
  • Harjoitella eteenpäin ja taaksepäin jalat- ja pääedellä liukua liukulaudalta